Verkeerd artikel besteld / omruilen
 

Heeft u een verkeerd artikel besteld? In veel gevallen kan het artikel worden omgeruild voor het door u gewenste product. In het kader van de wet Kopen op Afstand heeft u bij aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’. Star Computers hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product geretourneerd worden. Houdt u rekening dat de wet Kopen op Afstand alleen van toepassing is voor bestellingen die via de website besteld zijn. (Indien u in de winkel heeft besteld en wenst om te ruilen dan geldt een andere wet.)

 

Uitgesloten producten:

  • Bij audio-, video- of datadragers en bij software is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegels verbroken of de verpakking geopend zijn.

 

Voorwaarden:

  • Het product moet in nieuw staat zijn. U mag deze uitpakken en bekijken, maar niet vol in gebruik hebben genomen.
  • Mocht het product in de tussentijd zijn gebruikt, beschadigd zijn geraakt, u de originele verpakking en/of accessoires hebben weggegooid of verloren, of op andere wijze het product onbruikbaar hebben gemaakt dan geldt het volgende: u mag het product wel retourneren maar dan heeft u geen recht meer op de totale aanschaf waarde. Het product is namelijk niet meer als nieuw te verkopen. Hierdoor bent u verplicht de waardevermindering te compenseren.
  • Indien het gewenste product duurder is dan uw originele product, dient u deze bij te betalen. (Andersom geldt: het verschil in prijs wordt teruggestort, min eventuele tussentijdse waardevermindering). U ontvangt bij een eventuele bijbetaling de gegevens van onze klantenservice.
  • U stuurt het product binnen 14 kalender dagen na ontvangst op.

 Indien u, na inachtneming van bovenstaande voorwaarden, iets wenst om te ruilen dient u de volgende stappen door te nemen:

 

Stap 1

Neem contact op met de afdeling klantenservice. Dit kan zowel telefonisch: +31 (0)36 – 841 60 68 als per e-mail: info@starcomputers.nl.

Stap 2

Stuur de producten op naar ons retouradres:
Star Computers
Aresstraat 20
1363 VJ Almere
 

Stap 3

Verpak de goederen, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking.
Plak het retouretiket en verstuur het. 

Houdt u er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.

 

Stap 4

U Kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren. 

Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kunt u het verzenden via brievenbuspost. U verzendt dan zonder Track & Trace code en u kunt de bestelling niet volgen. 

PostNL afgiftepunt. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging. 

Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.

Artikel is defect/werkt niet
 
 

Uw artikel is defect? Vervelend om te horen. Graag helpen wij u hiermee verder. Hiervoor is echter van belang of het artikel nog binnen ons garantie termijn valt. De garantie termijn in maanden vindt u op de factuur.

 

Valt het product nog binnen de garantie periode?

Dan kunt u onderstaande stappen volgen.

 

Valt het product buiten de garantie periode?

Dat betekent niet per definitie dat u niet geholpen kunt worden. Alleen indien er een reparatie nodig is, dient u wel de reparatiekosten te betalen. Ook bieden steeds meer fabrikanten een fabrieksgarantie welke langer is dan de wettelijke garantie periode. U kunt in dat geval bij de desbetreffende fabrikant controleren wat de gehanteerde fabrieksgarantie is. Indien het product namelijk binnen de fabrieksgarantie valt, kunt u direct bij de fabrikant terecht voor een verdere garantie afhandeling. Meer informatie hierover vindt u meestal op de website van de fabrikant.

Stap 1

Bent u er geheel zeker van of het product daadwerkelijk defect is? Indien u nog twijfelt dan raden wij u aan om contact op te nemen met de afdeling klantenservice. Zij kunnen u eventueel assisteren bij het vaststellen van het defect.
Dit kan zowel telefonisch: +31 (0)36 – 841 60 68 als per e-mail: info@starcomputers.nl

 

Stap 2

In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen - zelfs als het product nog binnen de garantie periode valt. Dit kan onder andere komen door: aangebrachte schade die na de koop is ontstaan (zoals vallen, scheuren, krassen), het verwijderen van garantie zegels of stickers, kortsluiting door een verkeerde energievoorziening, etc. Wij raden u aan om alvorens uw product op te sturen eerst te bekijken of uw product niet uitgesloten is van garantie.

 

Stap 3

Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. U heeft dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service, dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat u een iets versnelde service afhandeling heeft of dat de fabrikant het bij u thuis ophaalt en aflevert.
Om erachter te komen of uw product hiervoor in aanmerking komt kunt u contact met ons opnemen.

Stap 4

Neem contact op met ons omtrent uw defecte product. Wij zullen u adviseren op basis van het defect of het een op te lossen technisch probleem is, of het product direct omgeruild kan worden of dat het terug gestuurd dient te worden naar de fabrikant.

Stap 5

Om het artikel retour te sturen neemt u contact met ons op om te kijken wat de makkelijkste manier is om het artikel bij ons te krijgen.
In de meeste gevallen maken wij een retouropdracht aan waarna u een retourlabel kunt printen en uw artikel terug kunt sturen.

Stap 6

Verpak de goederen met inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking. 
Plak het retouretiket en verstuur het.

Houdt u er rekening mee dat computer hardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.

 

Stap 7

U Kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren. 

Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kunt u het verzenden via brievenbuspost. U verzendt dan zonder Track & Trace code en u kunt de bestelling niet volgen. 

PostNL afgiftepunt. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging. 

Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.


Transportschade
 
 

Ondanks zorgvuldige behandeling en het gebruik van hoogwaardige verpakkingsmaterialen kan het voorkomen dat producten gedurende het bezorgingproces naar u beschadigen.

 

Indien u de bestelling nog niet heeft aangenomen:

 

Als u bij aflevering al kunt zien dat de levering beschadigd is óf dat deze open is of is geweest, adviseren wij u deze te weigeren. Wij ontvangen de levering dan retour. Om toch zo snel mogelijk over uw producten te kunnen beschikken, kunt u ons van uw weigering en de reden hiervoor alvast op de hoogte stellen. We hoeven dan met het opsturen van nieuwe producten meestal niet te wachten tot de producten terug zijn. 

Mocht u van mening zijn dat de schade aan de zending geen invloed heeft gehad op de kwaliteit van de producten, dan kunt u overwegen het pakket toch te accepteren. Laat in dat geval door de postbode of koerier ter plekke een zogenaamd 'proces-verbaal' opmaken. Blijkt achteraf dat er toch schade aan de inhoud is aangericht, dan verzoeken wij u ons dit direct te melden. Hierbij hebben we de volgende gegevens van u nodig:

 

  • Het ordernummer
  • De verzendcode (de code onder de barcode op de adressticker van het pakket)
  • De aard van de beschadiging.
  • Foto’s van de beschadigde verpakking en/of producten zoals u deze thuis heeft ontvangen

 

Deze kunt u per e-mail sturen naar info@starcomputers.nl. Wij nemen vervolgens contact met u op om de te volgen stappen te bespreken.

 

Indien u de bestelling wel heeft aangenomen:

 

Indien u de bestelling heeft aangenomen en u onverhoopt schade treft aan de verpakking en/of producten verzoeken wij u om de volgende gegevens naar ons te sturen:

  • Het ordernummer
  • De verzendcode (de code onder de barcode op de adressticker van het pakket)
  • De aard van de beschadiging.
  • Foto’s van de beschadigde verpakking en/of producten zoals u deze thuis heeft ontvangen

 

Deze kunt u per e-mail sturen naar info@starcomputers.nl. Wij nemen vervolgens contact met u op om de te volgen stappen te bespreken.

 

Wilt u liever telefonisch contact omtrent uw transportschade? Dit is uiteraard ook mogelijk. Klik hier voor onze contact gegevens.

Stuur het product in ieder geval niet gelijk terug, bewaar altijd de originele verpakking en verzendbewijzen en gebruik het product niet.

Schademeldingen dienen binnen 48 uur na ontvangst te worden doorgegeven aan Star Computers. Indien u later bent kan geen aanspraak meer worden gemaakt op de transportverzekering. Controleer uw pakket dus direct bij ontvangst!